Методичне ательє Наталії Харибіної
 
Головна » 2014 » Листопад » 22 » Методична скарбничка* Пропоную тренувальні завдання з української мови
11:06
Методична скарбничка* Пропоную тренувальні завдання з української мови

           Матеріали висвітлюють елементи  ефективної підготовки та проведення уроків української мови з використанням різноманітних текстів програмових соціокультурних змістових  ліній (диктанти й тестові завдання). Рекомендовано для вчителів української мови та літератури.

                                           Слово – це найтонший різець,                 здатний     доторкнутися до найглибшої рисочки людського характеру. Вміти користуватися ним – велике мистецтво. Тож  оволодіймо цим різцем так, щоб з – під наших рук виходила тільки краса.                                                                                                                 

                                                                                            В.Сухомлинський

ДИКТАНТ

5 клас 

Надійний  щит  України 

            Питання  про  необхідність  створення власної  Української  Армії  виникало  в  політичних  колах  республіки  неодноразово.  Зрушення  намітилися  лише  тоді,  коли  відбувся  Перший  з’їзд  офіцерів  України.  З’їзд   висунув  вимогу  створити  власні  Збройні  Сили  України.  Можливо,  саме  ці  могутні  процеси  відродження  національної  армії,  що  проходили  в  Україні,  прискорили  антидержавний  серпневий  заколот  у Москві  1991-го,  і ,  таким  чином,  формування  власної  армії  перетворилося  на  реальний  процес. А  коли  24  серпня  було  проголошено  незалежність  України,  Верховна  Рада  вже  суверенної  держави ухвалила постанову  «Про військові  формування  в  Україні».  Всюди  почали створюватися  загони  Національної  гвардії.   

Формування  Збройних  сил  України  завершилося   1995-го.  Зараз  здійснюється  поетапна  професіоналізація армії.

                                                                                     (З  календаря; 103слова)

ДИКТАНТ

9 клас

    Напровесні,  коли  в  лісі  рябіють  латки  талого  снігу,  крізь  покрив  торішнього  гнилого  листя  протикається  цупкий  зелений  листочок.  А    всередині  трубки  зріють  пуп’янки,  що  незабаром  викинуть  блакитні  квіточки.  Хто  б  не  знав  імені  цієї  квітки,  натрапивши  на  зелену  стрілку,  можливо,  сказав  би: пролісок.  І  не  дивно,  адже  листочок  пролазить  крізь  усі  перепони,  що  заважають   йому  виглянути  на світ  божий.  Тому  так  спочатку  ї  називали  квітку.  Згодом   початкове  звучання змінилося  на  пролісок,  немов нагадуючи  про   ліс  -  селище  перших  весняних  квітів.

 Чорні  брови,  за народними  уявленнями,  є неодмінною  ознакою  вроди.  З  нею  і  пов’язали   люди  ім’я  квітки  з  темним  обідком  на  жовтогарячому  віночку – чорнобривець.

 Існує  в  мові  вислів:  «Сон  голову  хилить».  Ніби  якась  міфічна  істота   нахиляє  людині  голову.  Уявлення  про  таємничий сон  перенеслося  на  бузкову  волохату  квітку,  що  зацвітає  напровесні.  Її  голівка  схилена  донизу.  Це – сон – трава.

 Серед  бур’янів   на  пустирях,  удовж  доріг,  на узліссях  росте  знайома  в  народі  куряча  сліпота – висока  пряма  рослина  з буро-червоними  квіточками  у  верхній  частині.  Вона  має  недобру  славу отруйної.

                                                                          (З  календаря;  163 слова.)

 

ТЕСТИ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

11 клас

Завдання 1—12 мають по чотири варіанти відповіді, із яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.

1.    Позначте рядок слів, кожне з яких містить тільки тверді приголосні

А.   Щогла, смуга, будинок, ковдра;

Б.   Сосна, огорожа, береза, пролісок;

В.  Черевик, вишня, листок, джерело;

Г.   Коло, бджола, склянка, щука.

2.   Позначте рядок слів, у кожному з яких звуків менше, ніж букв

А.   Весілля, сльоза, віддзеркалює, розрісся;

Б.   Жменька, малюють, розбуджу, обличчя;

В.   Віддає, дзенькіт, лялька, навчишся;

Г.   Джерело, нянька, надземний, шістсот.

3.    Літеру е треба писати в усіх словах рядка

А.   Ст..хати, ст..повий, квіт..нь;

Б.    Зал..вати, майст..р, леб..диний;

В.    Пригв..нтити, чер..да, шел..стіти;

Г.    Д..ржати, тр..мтіти, щеб..тати.

4.    Позначте рядок, у якому допущено орфографічну   помилку

А.   Обов’язок, звірячий, між’ярусний, пан’європейський, різьбяр;

Б.    Дзвякнути, торф’яник, моркв’яний, цвях, об’їждчик;

В.    Рум’яний, В’ячеслав, повір’я, підрум’янений, зорганізувати;

Г.    Священний, пуп’янок, з’єднати, любов’ю, серйозний.

5.    Антоніми вжито в прислів’ї

А.   Добро далеко розходиться, а зло ще далі.

Б.    Не говори, що знаєш, але знай, що говориш.

В.    Птицю знати по пір’ю, а чоловіка по бесіді.

Г.    Коли хочеш щось сказати – перш подумай.

6.    Частка вжита в рядку

А.   Проти віку нема ліку.

Б.    Науки не носить за плечима.

В.   На   бідного  Макара  скрізь  біда  напала.

Г.   Лови журавля   в   небі.

7.    Позначте рядок, у якому порушено норму при відмінюванні числівників

А.   Трьохсот, трьомстам, на трьохстах;

Б.    П’ятисот, п’ятистам, п’ятистами;

В.   Семисот, сімомастами, на семистах;

Г.    Дев’ятисот, дев’ятистам, дев’ятьмастами.

8.   Позначте рядок, у якому правильно вжито форми прізвища, імені та по батькові

А.    Зустрілися із Шусь Іваном Петровичем;

Б .   Попросити Кубрака Анатолія Вікторовича;

В.    Домовилися з Іванець Петром Олександровичем;

Г.     Довірили Коваль Віктору Васильовичу.

9.      Позначте рядок, у якому всі прислівники та прислівникові сполуки мають однаковий спосіб написання

А.   (До)пізна, (на)нівець, (по)одинці, (на)самперед;

Б .   Віч(на)віч, пліч(о)пліч, де(не)де, сам(на)сам;

В.   (В)поперек, (до)тла, (на)перекір, (тим)часом;

Г.    (До)нині, (на)призволяще, (о)півночі, (до)побачення.

10.   Позначте рядок, який складають дієслова із закінченням –ете

А.    Розв’яж…, закінч…, прагн…;

Б.     Відпочин…, усміхн…сь, знайд…;

В.     Одягн…, свисн…, віддяч…;

Г.     Перебор…, піднім…, насміл…сь.

11.    Позначте речення зі збігом двох сполучників, у якому правильно     розставлено розділові знаки

А.    Не думай, що коли ти заступив собою Янку та зробив нам деяку послугу, то все тобі дозволяється.

Б.     Груші терпляче стримували себе, щоб не зацвісти, бо, хоч горобці й порозпускали хвости та крила, але не треба поспішати з цвітінням.

В.     Школу Єльці довелося кинути, бо, якщо досі була тільки помічницею матері, то відтепер мусила про все дбати сама.

Г.     О я знаю, що, коли б ти була на тій раді, то й ти була б стала з ними проти свого батька.

12.    Позначте рядок правильно побудованих словосполучень без прийменників

А.    Зазнавати втрат, вжити заходи;

Б.    Хворіти грипом, подякувати всім;

В.   Наслідувати дорослим, позбавитися звички;

Г.    Доглядати тварин, приїхати наступного дня.

Завдання 1320 мають по п’ять варіантів відповіді, із яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.

13. Закінчення -а (-я) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку

А.    Берлін.., іспит.., омонім..;

Б.    Бензонасос.., келих.., бузк..;

В.    Букет.., інфінітив.., вітр..;

Г.    Еквадор.., акордеон.., бабак..;

Д.    Баклажан.., еколог.., додатк...

14.    Разом пишуться всі слова рядка

А.    Чорно/земний, напів/автомат, на/підпитку;

Б.     Стодвадцятип’яти/річний, екс/чемпіон, суспільно/необхідний;

В.     Лісо/степовий, пів/яблука, більш/менш;

Г.      Жар/птиця, навчально/виховний, чорно/земний;

Д.      Одним/одна, електро/силовий, міні/футбол.

15.    Позначте рядок, у якому всі фразеологічні звороти є синонімами

А.     Взяти у свої руки; зробити шовковим; обламати роги;

Б.     Натягати віжки; бити на сполох; не давати спуску;

В.    Як по писаному;  як по маслу;  як сніг на голову;

Г.     Ніде голці впасти;  як оселедців у бочці;  як рак свисне;

Д.     Бити байдики; грати першу скрипку; ґав ловити.

16.    Кома НЕ СТАВИТЬСЯ в реченні (розділові знаки пропущено)

А.     Пройшла гроза і ніч промчала і знову день шумить кругом.

Б      Важким холодним сном спала земля а високо над нею притаїлися зорі.

В.     Тепло було й вишні цвіли рясно.

Г.      Дощ пройшов і світлі ручаї в синє море виливають воду.

Д.     В одну мить розсунувся простір і стали ближчими зорі.

17.    Поширеним є речення

А.     Хай кожен із вас заспіває.

Б.      Гостям весело.

В.      Дідусь буде відпочивати.

Г.       Хлопець виявився не ликом шитий.

Д.       Край неба жеврів.

18.    Позначте словосполучення, у якому порушено граматичну норму на позначення часу

А.    Рівно о першій;

Б.    Десять хвилин по шостій;

В.    Пів на десяту;

Г.    Сім годин двадцять хвилин;

Д.    За двадцять п’ята.

19.    Позначте речення, що потребує редагування

А.    Сніжинки з інеєм ще більше закрутилися, стовпом здіймаючись угору.

Б.    Сидячи на березі річки, милуюся її повільною течією.

В.    Хтось кидає жарт, розсмішивши всіх навколо.

Г.    Прочитавши цікаву книжку, хочеться поділитися враженнями з іншими.

Д.    За таких обставин не будемо сидіти склавши руки.

20.   Позначте рядок спільнокореневих слів

А.    Мислити, помисли, замислився, мисливець;

Б.    Колона, колонада, колонія, колонний;

В.    Млин, млинарство, млинар, млистий;

Г.     Пух, пуховий, пушний, розпушитися;

Д.    Лікувати, лікар, ліктьовий, лікарня.

Завдання 2124 мають на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ. 21. Установіть відповідність між значеннями слів лівого та правого стовпчиків

А. Осоруга;

Б. Зваба;

В. Галузь;

Г. Пастка;

Д. Каверза.

 

1. Галуззя;

2. Витівка;

3. Облога;

4. Відраза;

5. Спокуса;

6. Тенети;

7. Царина.

 

               1          2          3          4           5          6          7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

Б

 

В

Г

Д

22. Установіть відповідність між односкладними реченнями та їх типами

А. Означено-особове

Б. Неозначено-особове

В. Узагальнено-особове

Г. Безособове

 

1. Світлішає в житті і на душі.

2. Учися чистоти і простоти.

3. Поживемо — побачимо.

4. В траві зеленій яблука червоні.

5. У нашій хаті проханих не люблять.

 

  1         2          3             4           5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

Б

В

Г

 

23. Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями та типами підрядної

1. З’ясувальне

2. Обставинне умови

3. Обставинне причини

4. Обставинне допустове

 

А. Мені завжди здавалося, що в Греції навіть статуї теплі.

Б. Тому веселиками звуться журавлі, що прилітають до веселої землі.

В. Якби Данило був маляром, то змалював би дівчину із сонцем на плечі.

Г. Нехай будинок не дуже затишний, та теплішого в них немає.

Д. Візерунки, що густо заповнюють тло тканини, властиві вишивкам Галичини і Буковини.

 

А  Б   В  Г   Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

 

24. Установіть відповідність між складними реченнями та їх типами

1. Складносурядне

2. Складнопідрядне

3. Безсполучникове

4. Складне з різними

видами зв’язку

 

А. Ще сніг кругом, ще голі віти дуба, і не курличуть в небі журавлі.

Б. З високих круч луна орлиний клекіт, лиш тихі води все стоять мовчазно.

В. О, дзвени голосніш, розвивайся повніш, казко-пісне майової ночі!

Г. Як вечір рожевий на землю злетить, я вийду самотній у гай.

Д. Розкішно вбраний, сад густий стоїть, і ллється спів пташок дзвінкий.

 

        А     Б        В      Г        Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

2

3

4

 

 

ДИКТАНТ

5 клас

І  назвали  їх  атласами

 

Географічним  атласом,  як  відомо,  вважають  збірник  карт,  виконаний  за  загальною  програмою  у  вигляді  альбома.  Назва  «атлас»  порівняно  недавнього  походження,  її  запровадив  у  науку  наприкінці  XVI-го   століття  відомий  фламандський  картограф  Герард  Меркатор.   До цього  такі   альбоми  носили  назву  «птолемеїв»-  на  честь  знаменитого  вченого  другого  століття  Клавдія  Птолемея.  Його  рукописний  збірник  карт  є  родоначальником  атласів.  А  особливого  поширення  вони  набули   п’ятсот  років     тому.  Тоді  Великі  географічні  відкриття   розширили  уявлення  про Землю.  Наступні  колоніальні  загарбання,  розквіт  торгівлі і   мореплавства    викликали  величезний  попит  на  дороговказні  карти.

                                                                       (За В. Шиляєвим;  82 слова)

ДИКТАНТ

9 клас

Серед  тих,  хто,  сміючись, слухає або читає поетичні гуморески Степана  Васильовича Руданського, більшість і не підозрює, яким важким і трагічним було його коротке  життя. Народився на Вінниччині  в  попівській сім’ї.  Всупереч  волі  батька, який  готував  своєму синові  духовну кар’єру,  Степан,  приїхавши до Петербурга, вступає не до духовної, а до медико-хірургічної академії. Хворий на туберкульоз, після закінчення навчання він домагається призначення на  південь  в Ялту, на посаду   міського лікаря.  Тяжка і виснажлива праця   забирала весь час і всі його сили. І можна лише  дивуватися, як   багато  в  таких  умовах  встиг  написати  поет.  Рятуючи   населення  Криму  від  епідемії холери,  Руданський  сам   захворів  на   холеру  і  помер.

 За  життя  поет  друкувався  дуже  мало.  І,  хоч  його  твори  були популярними серед  студентської  молоді,  до них  надто  критично  поставилися  і  Шевченко,  і Куліш, і Костомаров.  Лише  у 1880-му  Олена  Пчілка  разом  з  чоловіком   Петром  Косачем  та  донькою  Лесею  видала  першу невеличку   книжечку  ліричних  і  гумористичних його  творів  під  назвою  «Співомовки».

                                                                                 (За Л. Талалаєм;  159 слів.)

ТЕСТИ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

11 клас

1.     Позначте рядок слів, у кожному з яких звуків менше, ніж букв 

А.  Весілля, сльоза, віддзеркалює, розрісся

Б.  Жменька, малюють, розбуджу, обличчя

В.  Віддає, дзенькіт, лялька, навчишся

Г.  Джерело, нянька, надземний, шістсот

2.     У кожному випадку слід ужити літеру  у  в рядку

А.  Похід (у,в) гори, діти (у,в)міють

Б.  Сам (у,в) дома, щоденник (у,в) портфелі

В.  Побували (у,в) Італії, відомий (у,в)чений

Г.  Крісло (у,в) кімнаті, запитай (у,в) мами

3.     Апостроф пишеться в кожному слові рядка

А.  Ін…єкція, в…їзд, полум…я

Б.  Зав…язь, торф…яний, мавп…ячий

В.  Надвечір…я, пір…їна, сер…йозний

Г.  Комп…ютер, міжгір…я, тьм…яни

4.     Позначте рядок слів, у кожному з яких наголос на останньому складі

А.  (Кілька) карток, олень, вогняний, трактори

Б.  Допізна, дочка, у мисках, липкий

В.  Визнання, ложки, слюсарі, черговий

Г.  Граблі, голки, кілометр, листопад

5.     Позначте рядок іншомовних слів, у яких у всіх випадках на місці пропуску пишеться літера и

А.  С…мфонія, д…стильований, р…цензія

Б.  Абр…кос, д…скусія, с…гмент

В.  Д…ректор, д…регент, т…оретичний

Г.  Д…станція, інц…дент, експер…мент

6.     Знайдіть рядок спільнокореневих слів

А.  Лікувати, лікар, ліктьовий, лікарня

Б.  Вулиця, вуличка, вуличний, провулок

В.  Струна, струнний, стрункий, стрункість

Г.  Корінь, коріння, кора, кореневий

7.     Позначте рядок слів, утворених префіксально-суфіксальним способом

А.  Округлити, прикріплення, безтурботність

Б.  Відновити, бездоганний, узлісся

В.  Доречний, вирівнювання, провулок

Г.  Відпустка, розпитування, подорожник

8.     Позначте рядок іменників, у кожному з яких правильно визначений рід

А.  Діагональ (жін.рід), вермішель (чол.рід), рояль (чол.рід)

Б.  Городище (сер.рід), видовище (сер.рід), носище (сер.рід)

В.  Кравчиня (жін.рід), невдаха (спільний рід), біль (чол.рід)

      Г.  Степ (чол.рід), полин (чол.рід), плакса (жін.рід)

9.     Позначте рядок, у якому правильно вжито форми прізвища, імені та по батькові

А.  Зустрілися із Шусь Іваном Петровичем

Б.  Попросити Кубрака Анатолія Вікторовича

В.  Домовилися з Іванець Петром Олександровичем

Г.  Довірили Коваль Віктору Васильовичу

10.                       Кожен прикметник пишеться через дефіс у рядку

А.  (Гірсько)лижний, (українсько)німецький, (вічно)зелений

Б.  (Темно)червоний, (науково)дослідний, (хіміко)біологічний

В.  (Кисло)солодкий, (легко)атлетичний, (північно)східний

Г.  (Хлібо)булочний, (військово)морський, (жовто)гарячий

11. Позначте словосполучення, у якому правильно записаний числівник

А.  Теплохід з чотирьохстами сімдесятьма шістьма пасажирами

Б.  Надали допомогу двохстам шістдесяти семи учням

В.  Не вистачає однієї тисячі вісімсот сорока семи гривень

Г.  Приїхали з однією тисячею шістьмастами тридцятьма одним учнем

12.                        Позначте рядок дієслів І дієвідміни

А.  Переглянути, стати, ударити

Б.  Допомогти, зустріти, звалити

В.  Покликати, змолоти, прополоти

Г.  Випрати, щебетати, засушити

      13. Позначте рядок, у якому правильно записані всі форми кличного відмінка   іменників

      А.  Вікторе Петровичу, Ольго Олександрівно, Павло Івановичу

      Б.  Світлано Сергіївно, Інно Павлівно, Василе Борисовичу

      В.  Ганно Миколаївно, Дмитре Володимировичу, Петре Михайловичу

      Г.  Ярославе Євгеновичу, Софію Олексіївно, Миколо Андрійовичу

     14. Усі дієприслівники пишуться з не окремо у рядку

     А. (Не)зчувшись, (не)наводячи, (не)подякувавши

     Б.  (Не)дочувши, (не)довиконуючи, (не)сказавши

     В.  (Не)обіцяючи, (не)вирішивши, (не)вгаваючи

     Г.  (Не)дослухавши, (не)руйнуючи, (не)знаючи

15.                       Позначте рядок, у якому всі прислівники та прислівникові сполуки мають однаковий спосіб написання

А. (До)пізна, (на)нівець, (по)одинці, (на)самперед

Б.  Віч(на)віч, пліч(о)пліч, де(не)де, сам(на)сам

В.  (В)поперек, (до)тла, (на)перекір, (тим)часом

Г. (До)нині, (на)призволяще, (о)півночі, (до)побачення

16.                        Немає помилок у виділенні дієприслівникового звороту в реченні

А.  Напослідок посходили до долу і старі з Захаром Беркутом і, оглянувши становище озброєних і всі прилади, поспішили до тіснини.

Б.  Десь дуже важким видалося Хариті те відро з водою, бо поставивши його на землю, хвилиночку стояла нерухомо.

В.  Вона бистро зиркнула довкола і не звертаючи уваги на батька, кинулася до Максима.

Г.  Вовки колись узимку зібралися по високих заметах снігу, прорвали у хліву стріху і залізши, порозривали багато овець.

     17.  Позначте рядок, у якому правильно позначено дати та години

      А. Народився двадцять сьомого березня тисячу дев’ятсот вісімдесят першого року; за    чверть десята година

      Б. Подовжено до тридцятого вересня двох тисяч восьмого року; сьома година двадцять   сім хвилин

      В.  Опублікували чотирнадцятого травня двотисячного року; без двадцяти вісім

      Г.  Дійсне до сімнадцятого квітня дві тисячі десятого року; о пів на восьму

18.                        Знайдіть рядок слів-синонімів

А.  Швидкий, бистрий, прудкий, легкий

Б.  Щезати, зникати, губитися, пропадати

В.  Кволий, слабкий, немічний, малий

Г.  Лагідний, тихий, спокійний, мовчазний

19.                        Антонім до фразеологізму хоч голки збирай наведений у рядку

А.   Голці ніде впасти

Б.   Як нитка за голкою

В.  Хоч око виколи

Г.   Хоч кулю в лоб

20.                        Лексична помилка наявна у рядку:

А.  Висвітлювати події, освітлювати приміщення

Б.  Познайомити з дівчиною, ознайомити з матеріалом

В.  Зв’язаний з умовами життя, пов'язаний рушниками

Г.  Громадська робота, громадянські права

21.  Позначте рядок правильно побудованих словосполучень без прийменників

А.   Зазнавати втрат, вжити заходи

Б.   Хворіти грипом, подякувати всім

В.   Наслідувати дорослим, позбавитися звички

Г.   Доглядати тварин, приїхати наступного дня

22.  Безсполучниковим складним реченням, в якому перша частина повідомляє про умову дії в другій частині, є речення

А.  Пішла б же я утопилась – жаль душу згубити.

Б.  Зілля дива наробило – тополею стала.

В.  Захочеш свіжини – приходь на вечерю до нас.

Г.  Зійшло сонце – ляшки-панки покотом лежали.

23.                        Граматична помилка допущена в реченні

А.  Моя доповідь стала змістовнішою, гортаючи довідкову літературу.

Б.  Змістовну доповідь я готував, гортаючи довідкову літературу.

В.  Гортаючи довідкову літературу, я готував змістовну доповідь.

Г.  Я підготував змістовну доповідь, використавши довідкову літературу.

24.                        Кома не ставиться між частинами складносурядного речення

А.  Вдосвіта знов загули на морозі сосни і закричали півні на горищах.

Б.  Прозорий струмок перетинав стежку і через нього було перекинуто кладку з сухої деревини.

В.   Одна, більша, тварина кинулась уперед і на той рух умить зреагували двоє.

Г.   Вода у неглибокому колодязі виявилася справді смачною і нікуди вже далі од цієї хатинки й колодязя йти мені не хотілося.

 

 

Переглядів: 2571 | Додав: Наталія | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
П`ятниця, 03.05.2024, 10:05
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 83
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний хостинг uCoz