Комунальний вищий навчальний заклад
«Харківська академія неперервної освіти»
ІНФОРМАЦІЙНА КАРТКА НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ,
ЩО МАЄ СТАТУС ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
РЕГІОНАЛЬНОГО РІВНЯ
1. Повна назва навчального закладу
Назва навчального закладу
|
Керівник навчального закладу
|
Індекс,
поштова адреса
|
Мобільний телефон, факс, E-mail, сайт
|
Надеждівський навчально-виховний комплекс Лозівської районної ради Харківської області
|
Кобиляцька Оксана Іванівна
|
вул..Перемоги, 4 с.Надеждівка Лозівський район Харківська область
64680
|
nadeg_nvk@meta.ua
sites.google.com/site/nadezdivskij/cover-page
|
2. Наказ Міністерства освіти і науки України, Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації
Наказ Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації «Про проведення дослідно-експериментальної роботи в Харківській області на базі загальноосвітніх навчальних закладів і надання їм статусу експериментальних навчальних закладів регіонального рівня» (№ 700 від 22.11.2013)
Наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Положення про експериментальний загальноосвітній навчальний заклад» від 20.02.2002 р. №114, зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 13.05.2002 р. №426/6716
|
3. Тема дослідно-експериментальної роботи:
Школа юнкорів – крок до упровадження медіаосвіти у навчально-виховний процес Надеждівського навчально-виховного комплексу Лозівської районної ради Харківської області
|
4. Основна мета та завдання дослідження:
Мета дослідження. Експериментальне впровадження та дослідження медіаосвітніх інноваційних технологій у навчально-виховному процесі Надеждівського навчально-виховного комплексу.
Завдання дослідно-експериментальної роботи.
1. Здійснити теоретичний аналіз наукових підходів до організації медіаосвіти дітей і дорослих.
2. Розробити й обґрунтувати модель запровадження медіаосвіти у навчальному закладі.
3. Обґрунтувати науково-методичні та психолого-педагогічні засади впровадження моделі шкільної медіаосвіти.
4. Розробити, експериментально апробувати та впровадити науково-методичне забезпечення процесу медіаосвіти.
5. Забезпечити підготовку дітей до ефективної взаємодії із сучасним інформаційним середовищем шляхом формування їх медіакомпетентності.
6. Визначити ефективність запропонованої моделі медіаосвіти як основи цілісної системи психолого-педагогічних технологій розвитку медіакультури особистості.
|
5. Терміни початку і закінчення експерименту:
початок 2013 р. кінець 2018 р.
6. Очікувані результати:
- психолого-педагогічні засади ефективної гуманістично зорієнтованої системи шкільної медіаосвіти;
- розвиток в учнів навчального закладу медіакультури та забезпечення їх підготовки до ефективної взаємодії із сучасним інформаційним середовищем;
- узагальнення та поширення досвіду роботи з упровадження медіаосвіти в загальноосвітніх навчальних закладах.
|
7. Організації, що забезпечують наукове керівництво експериментом:
Комунальний вищий навчальний заклад «Харківська академія неперервної освіти»
|
8. Наукові консультанти:
Прізвище, ім’я, по батькові (повністю)
|
Вчений ступінь, звання
|
Місце роботи, посада
|
Алферова Зоя Іванівна
|
доктор мистецтвознавства, професор
|
декан факультету кіномистецтва, завідувач кафедри телебачення Харківської державної академії культури
|
Іванов Валерій Феліксович
|
доктор філологічних наук, професор
|
президент Академії української преси, завідувач кафедри реклами і зв’язків із громадськістю Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка
|
Найдьонова Любов Антонівна
|
кандидат психологічних наук, доцент
|
завідувач лабораторії психології масової комунікації та медіаосвіти, заступник директора з наукової роботи Інституту соціальної та політичної психології Національної академії педагогічних наук України
|
Наукові керівники:
Прізвище, ім’я, по батькові (повністю)
|
Вчений ступінь, звання
|
Місце роботи, посада
|
Дегтярьова Галина Анатоліївна
|
кандидат педагогічних наук
|
доцент кафедри методики суспільно-гуманітарних дисциплін КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»
|
Кравченко Ганна Юріївна
|
кандидат педагогічних наук
|
проректор з наукової та експериментальної роботи, завідувач кафедри управління якістю освіти КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти
|
Координатори:
Прізвище, ім’я, по батькові (повністю)
|
Місце роботи, посада
|
Дегтярьова Галина Анатоліївна
|
доцент кафедри методики суспільно-гуманітарних дисциплін КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»
|
Носенко Володимир Вікторович
|
завідувач Центру практичної психології та соціальної роботи КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»
|
9. Відповідальний виконавець дослідно-експериментальної роботи:
Прізвище, ім’я, по батькові
|
Місце роботи
|
Посада, мобільний телефон
|
Харибіна Наталія Миколаївна
|
Надеждівський навчально-виховний комплекс Лозівської районної ради Харківської області
|
Вчитель української мови та літератури
|
10. Склад творчої групи (виконавці):
№
з/п
|
Прізвище, ім’я, по батькові
|
Місце роботи
|
Посада
|
1
|
Харибіна Наталія Миколаївна
|
Надеждівський навчально-вихований комплекс Лозівської районної ради Харківської області
|
вчитель української мови та літератури, світової літератури
|
2
|
Кобиляцька Оксана Іванівна
|
директор
|
3
|
Бовкун Людмила Олександрівна
|
заступник директора з навчально-виховної роботи
|
11. Виконання етапів експерименту:
Етап
|
Заходи
|
Термін виконання
|
Результати
|
І. Організаційний етап
|
Розробка програми дослідно-експериментальної роботи «Науково-методичні засади впровадження медіаосвіти в систему роботи Надеждівського навчально-виховного комплексу Лозівської районної ради Харківської області»
|
Вересень
2013 року
|
|
Розгляд педагогічною радою та оприлюднення програми дослідно-експериментальної роботи «Науково-методичні засади впровадження медіаосвіти в систему роботи Надеждівського навчально-виховного комплексу Лозівської районної ради Харківської області»
|
Вересень 2013 року
|
|
|
Визначення педагогічних працівників навчального закладу,
які будуть здійснювати дослідно-експериментальну роботу
|
Вересень
2013 року
|
|
ІІ. Інформаційний етап
|
Інформування педагогічного колективу про започаткування дослідно-експериментальної роботи «Науково-методичні засади впровадження медіаосвіти в систему роботи Надеждівського навчально-виховного комплексу Лозівської районної ради Харківської області»
|
Вересень
2013 року
|
|
Проведення науково-методичних, науково-практичних, інструктивно-методичних семінарів шкільного рівня, семінарів-практикумів, тренінгів
|
2013 –
2018 рр.
(за окремим планом)
|
|
ІІІ. Інноваційний етап
|
Обґрунтування та розробка моделі впровадження медіаосвіти в роботу НВК
|
Жовтень 2013 р.
|
|
Розроблення критеріїв готовності всіх суб’єктів навчально-виховного процесу до впровадження медіосвітніх інновацій
|
Листопад –
грудень 2013 р.
|
|
Визначення видів діяльності навчального закладу
з формування та розвитку медіакультури дітей і молоді
|
Грудень
2013 р.
|
|
Організація роботи навчального закладу з упровадження медіаосвіти
|
Січень-лютий
2014 р.
|
|
Розроблення критеріїв сформованості медіакультури всіх суб’єктів навчально-виховного процесу
|
Лютий – березень
2014 р.
|
|
ІV. Науково-практичний етап
|
1.Здійснення теоретичного аналізу наукових підходів
до впровадження медіаосвіти в роботу загальноосвітнього закладу
|
Вересень –
грудень 2013 р.
|
|
2.Удосконалення критеріїв, розроблення та стандартизація діагностичних методик оцінювання рівня медіакультури учнів загальноосвітнього навчального закладу, різних аспектів їхньої медіакомпетентності
|
2013 –
2017 рр.
|
|
3.Підготовка науково-методичних матеріалів для проведення заходів
у межах реалізації дослідно-експериментальної роботи
|
2013 –
2018 рр.
(відповідно до плану проведення заходів)
|
|
4.Участь у навчанні на тематичних спецкурсах з питання формування медіакомпетентності особистості
|
2013 –
2018 рр.
(за окремим графіком)
|
|
5.Проведення навчальних занять, що сприятимуть формуванню та розвитку медіакомпетентності педагогічних працівників НВК
|
2013 –
2018 рр.
|
|
6.Проведення на шкільному рівні науково-практичних семінарів з обміну досвідом для педагогічних працівників щодо ефективного впровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес
|
2013 –
2018 рр.
|
|
7.Розробка методичних рекомендацій для медіапедагогів щодо формування медіакультури у дітей і молоді
|
2014 –
2018 рр.
|
|
|
8.Створення електронного ресурсу для інформаційно-комунікаційної підтримки експерименту з упровадження медіаосвіти і поширення кращого педагогічного досвіду
|
2014 –
2016 рр.
|
|
9.Вивчення та узагальнення досвіду роботи закладу з питання впровадження медіаосвіти в навчально-виховний процесі на районному і шкільному рівні
|
2017 рр.
|
|
10.Самооцінювання й оцінювання сформованості медіакультури всіх суб’єктів навчально-виховного процесу на основі розроблених критеріїв
|
2014 –
2018 рр.
|
|
V. Експериментальний етап
|
1.Розробка, впровадження й удосконалення науково-методичного забезпечення впровадження моделі медіаосвіти в роботу загальноосвітнього навчального закладу
|
2013 –
2017 р.
|
|
2.Експериментальна апробація моделі медіаосвіти в Надеждівському навчально-виховному комплексі Лозівської районної ради Харківської області
|
2014 –
2018 рр.
|
|
VІ.
Аналітичний етап
|
1.Здійснення моніторингу результативності діяльності з питання впровадження медіаосвіти в роботу Надеждівського навчально-виховного комплексу Лозівської районної ради Харківської області
|
2014 –
2018 рр.
|
|
2.Визначення ефективності впровадження медіаосвіти в роботу Надеждівського навчально-виховного комплексу Лозівської районної ради Харківської області
|
2018 р.
|
|
3.Узагальнення результатів моніторингу ефективності впровадження медіаосвіти в роботу Надеждівського навчально-виховного комплексу Лозівської районної ради Харківської області
|
2018 р.
|
|
4.Узагальнення ефективного досвіду роботи медіапедагогів із питань формування медіакультури особистості
|
2018 р.
|
|
5.Узагальнення шкільного досвіду зі створення моделі неперервної медіаосвіти дітей і молоді.
|
2018 р.
|
|
12. Основні публікації, де висвітлені результати:
№
з/п
|
Назва праці
|
Автор
|
Видавництво
|
Рік видання
|
1.
2.
|
Побудова індивідуального освітнього маршруту учнів засобами медіа технологій – ефективний шлях до успішного майбутнього
Медіаосвітні тенденції у викладанні української мови та літератури засобами інтернальності на засадах Вічного Кобзаревого Слова
|
Харибіна Наталія Миколаївна
Харибіна Наталія Миколаївна
|
Інтернет-конференція КВНЗ «ХАНО», збірник «Медіаосвіта і медіаграмотність» АУП
«Джерело педагогічної майстерності», КВНЗ «ХАНО»
|
Жовтень 2013
Березень 2014
|
13. Висвітлення результатів експерименту на конференціях, семінарах тощо:
№
з/п
|
Назва заходу
|
Місце проведення
|
Дата проведення
|
1.
2.
|
Упровадження медіаосвіти у викладання української мови та літератури
Медіаосвітні тенденції у системі роботи РМО вчителів української мови та літератури Лозівського району Харківської області
|
Відділ освіти Лозівської РДА
КВНЗ «ХАНО», Тридцять четверта виставка ефективного педагогічного досвіду «Освіта Харківщини ХХІ століття»
|
Серпень 2013
Березень 2014
|
14. Розгляд результатів експерименту на методичній раді навчального закладу або методичного кабінету районного (міського) відділу (управління) освіти:
Питання
|
Дата проведення
|
Рішення
|
Ефективність медіаосвітньої діяльності у навчальному закладі (методична рада Надеждівського НВК)
|
протокол №2 від 08.05.2014
|
Продовжити роботу з медіаосвіти у Надеждівському навчально-виховному комплексі.
|
15. Розгляд результатів експерименту на Колегії Департаменту науки і освіти ХОДА, вченій і науково-методичній радах КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»:
Питання
|
Дата проведення
|
Рішення
|
-
|
-
|
-
|
-
|