ПЛАН РОБОТИ
ГРУПИ ВЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ
ЛОЗІВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(ПЕДАГОГІЧНА НОМІНАЦІЯ
«ПЕДАГОГИ З НЕРЕАЛІЗОВАНИМИ МОЖЛИВОСТЯМИ»)
НА 2015 – 2016
НАВЧАЛЬНИЙ РІК
Керівник групи Харибіна Наталія Миколаївна
Акценти співпраці:
«Через інноваційну діяльність
словесників – до розвитку критичного та творчого мислення національно свідомої особистості»
Пріоритети педагогічної діяльності
№ з/п
|
Прізвище, ім’я, по батькові
|
Курси підвищення кваліфікації
|
Тема самоосвіти
|
У яких класах викладає
|
1.
|
Шаповалова Земфіра Іванівна
|
2007
|
Використання опорних схем на уроках української мови та літератури
|
5,6,9,10,11
|
2
|
Тимошенко Наталія Олександрівна
|
2014
|
Формування комунікативних здібностей учнів на уроках української мови та літератури
|
9
|
3
4
|
Григоренко Наталія Миколаївна
Артеменко Ольга Миколаївна
|
2014
2015
|
Розвиток комунікативних здібностей учнів на уроках української мови та літератури
Використання ІКТ на уроках української мови та літератури
|
8,9,10
11
|
5
|
Дейнеко Олена Ігорівна
|
-
|
Формування комунікативної компетентності на уроках української мови та літератури
|
5,6,7,8,9,10,11
|
6
|
Іванченко Алла Миколаївна
|
2011
|
Активізація пізнавальної діяльності на уроках української мови та літератури
|
5,8,11
|
7
|
Кишинська Юлія Сергіївна
|
-
|
Використання інноваційних технологій на уроках української мови та літератури
|
5,6,7,8,10,11
|
8
|
Рудська Тетяна Іванівна
|
2013
|
Розвиток діалогічного та монологічного мовлення на уроках української мови
|
6,7,8,9,10,11
|
9
|
Габор
Ольга Петрівна
|
-
|
Використання опорних схем на уроках української мови та літератури
|
7,8,9,10
|
10
|
Кукулка Світлана Сергіївна
|
-
|
Формування креативної особистості учня через набуття ними соціальних і життєвих компетентностей
|
6
|
11
|
Лихвар Поліна Дмитрівна
|
2013
|
Упровадження тестових завдань як методичної форми, вписаність їх у загальну структуру уроку
|
6, 10
|
12
|
Терехова Алла Миколаївна
|
2011
|
Шляхи підвищення ефективності уроку
|
5,8,9,11
|
13
|
Мамай Любов Юліївна
|
2007
|
Розвиток критичного мислення учнів на уроках української мови та літератури
|
5,6,7,8,9
|
Для реалізації власних можливостей необхідно:
- Філологам району переструктурувати мовний матеріал згідно з рівнем теоретичної, психологічної підготовленості школярів, майстерності педагога і зважено підійти до планування (календарного та поурочного).
- Чітко, грамотно визначати мету кожного уроку, його тип, структуру, працювати з основними поняттями теми.
- Забезпечувати умови для продуктивної роботи, мислення, уяви, домагатися зосередженості і стійкої уваги, активності та самостійності мовлення, мислення.
- Акцентувати увагу на самобутності нашої мови, її неповторності; освоєння лексико-фразеологічного матеріалу супроводити розгортанням мовної та мовленнєвої ліній, посилити роль внутрішньопредметних зв’язків.
- Розширювати арсенал вибору методів за рахунок активного, інтенсивного навчання, нових педагогічних технологій.
- Метод мовного дослідження зробити домінантним.
- Вивчати мовну теорію в аспекті мовних потреб, закріплення мовних одиниць проводити з виходом на текст.
- Виявляти конструктивність та прогностичність у плануванні та організації педагогічного процесу, вчити прийомам розумових операцій, вибирати оптимальні способи досягнень визначених завдань, передбачувати результат педагогічних дій.
- Озброювати школярів навичками раціональної організації праці (алгоритм, технологічна картка, схема, таблиці)
- Удосконалювати уроки розвитку зв’язного мовлення, вчити будувати усне і письмове висловлювання, яке матиме оригінальний початок, переконливу образну аргументацію і т.д.)
- Будуючи урок, робити ставку на вироблення умінь використовувати набуті знання на різних етапах власного життя
- Роботі над помилками надати системності і систематичності
- Зорієнтуватися на системну роботу з виявлення і творчого зростання філологічно обдарованих учнів.
- Гнучко перебудувати хід уроку, при зміні навчальної ситуації переходити до реалізації запасних варіантів.
- Звернути увагу на впровадження учителями ЕЗНП у навчальний процес як одну з умов підвищення якості знань, умінь, навичок учнів.
- Вести спеціальні лінгвістичні словники.
- При оцінюванні навчальних досягнень використовувати різноманітні моделі тестів, які пропонують під час ЗНО з української мови, рекомендовані МОНУ.
- Не допускати фактів заниження і завищення оцінок, аргументувати їх, виходячи із критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів, правильно класифікувати помилки, користуватися затвердженою формулою.
- Заборонити учням користуватися коректором, посилити вимогливість до культури запису в учнівських зошитах.
- Записи у журналах вести відповідно до рекомендацій ХАНО.
- Перекази, твори (контрольні і навчальні) проводити в один день, без інтервалу в декілька днів.
- Раціонально використовувати навчально-методичну літературу, яка має гриф МОНУ.
23. Скерувати діяльність учителів на дообладнання навчальних кабінетів, систематизацію їхніх матеріалів.
План роботи групи
Форми роботи
|
Теми
|
Дата проведення
|
Місце проведення
|
Відповідальний
|
Відмітка про виконання
|
Інформ-батл
|
Діагностика педагогічних проблем. Зміщення акцентів навчання, визначення пріоритетів
|
Вересень 2015
|
Надеждівський НВК
|
Телятник А.І.
|
|
Скайп-консультування
|
Іду назустріч… ДПА, ЗНО – 2016, олімпіади, конкурси. Ефективна стратегія підготовки до них
|
Жовтень 2015
|
Управління освіти, молоді та спорту
|
Телятник А.І.
|
|
Методичний практикум
|
Побудова індивідуальної траекторії фахових зростань філологів
|
Листопад 2015
|
Управління освіти, молоді та спорту
|
Телятник А.І.
|
|
Психологічний тренінг
|
Формуємо мотиваційні орієнтири
|
Грудень 2015
|
Катеринівська ЗОШ
|
Телятник А.І.
|
|
Філологічний тренінг
|
Виконання тестових завдань
|
Січень 2016
|
Управління освіти, молоді та спорту
|
Телятник А.І.
|
|
Педагогічне ательє
|
Сучасний інноваційний урок: кроки до вдосконалення методів та форм (моделювання уроків у 7 класі)
|
Лютий 2016
|
Орільський НВК
|
Телятник А.І.
|
|
Підсумкове тестування
|
Я знаю… Я вмію…Я навчилася…
|
Квітень 2016
|
Управління освіти, молоді та спорту
|
Телятник А.І.
|
|
Деталізація та конкретизація спільної діяльності
День проведення засідань: четверта середа щомісяця.
Тема засідання
|
Зміст роботи
|
Інформ-батл «Діагностика педагогічних проблем: зміщення акцентів, визначення пріоритетів»
|
- Психологічна вправа «Формування позитивної мотивації учителів-філологів»
- Теоретична довідка «Зміщення акцентів, визначення пріоритетів власної педагогічної діяльності»
- Практикум «Побудова індивідуальної освітньої траекторії фахового зростання»
- Вхідне аналітичне анкетування.
- Визначення рекомендацій.
|
Психологічний тренінг «Формуємо мотиваційні орієнтири»
|
- Теоретичний максимум «Аналіз, обґрунтування перспектив розвитку (створення особистісного самоосвітнього простору)
- Рольова гра «Пошук» (підвищення мотивації педагогів на подальшу продуктивну діяльність)
- Заповнення кореляційних анкет.
- Визначення рекомендацій.
|
Скайп-консультування «Іду назустріч: методичні зауваги щодо вирішення нагальних проблем філолога»
|
Питання для обговорення
- Акценти проведення тематичних контрольних робіт.
- Ефективна підготовка до ЗНО.
- Виготовлення колективних методичних продуктів (друковані роботи, буклети, освітні маршрути тощо).
- Робота з індивідуальними освітніми картками.
- Оновлення програм та вдосконалення їх змісту на засадах актуалізації принципу дитиноцентризму.
- Визначення рекомендацій.
|
Педагогічне ательє «Сучасний інноваційний урок: кроки до вдосконалення методів та форм»
|
- Практична година «Моделювання та розв’язання педагогічних ситуацій»
- Методична розвідка «Науково-методичні основи побудови сучасного уроку української мови та літератури»
- Експрес-завдання. Робота у групах із оновлення фахових знань.
- Аналітична довідка. Діагностика роботи у групі та аналіз результатів колективної творчої діяльності.
- «Я знаю… Я вмію… Я навчився…» Підсумкове тестування педагогів щодо визначення рівня оволодіння новими знаннями з фаху, сучасними методиками та технологіями навчання та виховання школярів.
- Визначення рекомендацій на подальшу творчу, ефективну, змістовну педагогічну діяльність.
|
|